Szybka pożyczka może pomóc nie tylko w chwilowych problemach finansowych. Instytucje pozabankowe pomagają finansować m.in. specjalistyczne szkolenie psa pomocnika, wsparcie dla chorych dzieci i uchodźców – jak pomagają firmy pożyczkowe?
Instytucje pozabankowe coraz częściej podejmują działania z zakresu public relations. Strategie PR mogą być realizowane na wiele sposobów – jednym z nich, przynoszącym korzyści nie tylko firmie, ale przede wszystkim jej otoczeniu, są działania w ramach CSR.
Czym jest CSR?
CSR, czyli corporate social responsibility – znane po polsku jako społeczna odpowiedzialność biznesu – to określenie na działania podejmowane przez organizację, które świadczą o zaangażowaniu w problemy jej otoczenia. Organizacje mogą dbać np. o ekologię, ograniczając ilość wytwarzanych zanieczyszczeń i odpadów, ale także skierować swoją uwagę wprost na potrzeby np. (potencjalnych) klientów. Firmy często sięgają po działalność charytatywną, zarówno wspierając instytucje pomocy, jak i tworząc od podstaw własne stowarzyszenia i fundacje.
Pies pomocnik, czyli CSR w praktyce
Firmę Friendly Finance Group – operatora marki Pożyczkomat.pl – pożyczki online, a dokładniej historie klientów, zainspirowały do sfinansowania... dogoterapii. Osobą, która zwróciła uwagę firmy na ten właśnie sposób leczenia, jest 6-letni Honza, mieszkaniec czeskiej Pragi.
Lekarze zdiagnozowali u Honzika autyzm i umiarkowane upośledzenie umysłowe. U dzieci ze schorzeniami tego typu wymierne efekty przynosi dogoterapia, czyli terapia z udziałem specjalnie przeszkolonego psa-pomocnika. Psi rehabilitant jest nie tylko kompanem, dzięki któremu dzieci odważniej i łatwiej poznają świat, ale też pomocą dla terapeutów – dzieci o wiele chętniej angażują się w ćwiczenia. Zakup i szkolenie psa obarczone są jednak wysokimi kosztami.
Friendly Finance zdecydowało się zatem wesprzeć małego Honzę i jego rodziców – firma zapłaciła za odpowiedniego psa i jego wielomiesięczne przygotowanie do pełnienia takiej odpowiedzialnej roli. Suczka rasy golden retriever, Besi, okazała się pojętnym uczniem i nawiązała dobrą relację z chłopcem. Postępy w jej szkoleniu śledzić można na prowadzonym przez firmę blogu. Dzięki finansowemu wsparciu grupy Friendly Finance rodzice Honzy już pod koniec 2015 roku będą na co dzień cieszyć się z pomocy, jaką w opiece nad synem zapewni im suczka Besi.
CSR coraz bardziej popularny
Przytoczony powyżej przykład nie jest oczywiście jedynym, który świadczy o zaangażowaniu społecznym firm pożyczkowych.
Firma Mała Pożyczka Sp. z o.o., znana też jako Smart Pożyczka, regularnie wspiera finansowo fundację Wspólna Nadzieja. Fundacja oferuje pomoc w pozyskaniu środków finansowych dla chorych dzieci: na zakupy dla potrzebujących, opłaty za operacje, transport, pobyt w szpitalu, rehabilitację oraz sprzęt niezbędny do codziennego funkcjonowania. Wsparcie od fundacji otrzymują również między innymi przedszkola i świetlice środowiskowe.
Smart Pożyczka pomaga również innym instytucjom, we współpracy np. z fundacją Uśmiech Dzieciom. Firma zdecydowała się też zorganizować wśród pracowników akcje honorowego oddawania krwi.
CSR i zagraniczne firmy pożyczkowe
Niemiecki Kreditech, właściciel np. obecnych na polskim rynku Kredito24 i Zaimo.pl, zaangażował się ostatnio w pomoc syryjskim uchodźcom. Firma zorganizowała zbiórkę odzieży, żywności i innych potrzebnych artykułów dla uchodźców przyjeżdżających do Hamburga. Od połowy września wolontariusze regularnie dostarczają zebrane pomoce do ośrodków, do których trafiają uchodźcy.
Kreditech zaangażował się także w zorganizowany 10 października w Hamburgu Moin Moin Refugees Fest, którego celem było wspieranie uchodźców i zachęcanie do niesienia im pomocy. W trakcie imprezy odbyły się koncerty, rozdawano również żywność, napoje i inne potrzebne artykuły. Dochód z biletów na festiwal został przekazany na wsparcie ośrodków dla uchodźców.
Warto pomagać – nie tylko finansowo
Coraz więcej organizacji jest świadomych tego, że o ich sukcesie w dużej mierze decyduje wizerunek w oczach konsumentów. Dbanie o dobrą opinię może przyjmować różne formy – część firm decyduje się np. na zaangażowanie społeczne. Również firmy pożyczkowe chcą udowodnić, że nie należy przyglądać się im z nieufnością i zaczynają pomagać – nie tylko finansowo.
Disclosure: Powyższy tekst stanowi artykuł sponsorowany i nie jest
tekstem mojego autorstwa. Za opublikowanie na blogu powyższego tekstu
otrzymam wynagrodzenie.