poniedziałek, 16 listopada 2015

Pożyczka online a CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu firm pożyczkowych - artykuł sponsorowany

Szybka pożyczka może pomóc nie tylko w chwilowych problemach finansowych. Instytucje pozabankowe pomagają finansować m.in. specjalistyczne szkolenie psa pomocnika, wsparcie dla chorych dzieci i uchodźców – jak pomagają firmy pożyczkowe?

 



Instytucje pozabankowe coraz częściej podejmują działania z zakresu public relations. Strategie PR mogą być realizowane na wiele sposobów – jednym z nich, przynoszącym korzyści nie tylko firmie, ale przede wszystkim jej otoczeniu, są działania w ramach CSR.

 

Czym jest CSR?


CSR, czyli corporate social responsibility – znane po polsku jako społeczna odpowiedzialność biznesu – to określenie na działania podejmowane przez organizację, które świadczą o zaangażowaniu w problemy jej otoczenia. Organizacje mogą dbać np. o ekologię, ograniczając ilość wytwarzanych zanieczyszczeń i odpadów, ale także skierować swoją uwagę wprost na potrzeby np. (potencjalnych) klientów. Firmy często sięgają po działalność charytatywną, zarówno wspierając instytucje pomocy, jak i tworząc od podstaw własne stowarzyszenia i fundacje.

 

Pies pomocnik, czyli CSR w praktyce


Firmę Friendly Finance Group – operatora marki Pożyczkomat.pl – pożyczki online, a dokładniej historie klientów, zainspirowały do sfinansowania... dogoterapii. Osobą, która zwróciła uwagę firmy na ten właśnie sposób leczenia, jest 6-letni Honza, mieszkaniec czeskiej Pragi.

Lekarze zdiagnozowali u Honzika autyzm i umiarkowane upośledzenie umysłowe. U dzieci ze schorzeniami tego typu wymierne efekty przynosi dogoterapia, czyli terapia z udziałem specjalnie przeszkolonego psa-pomocnika. Psi rehabilitant jest nie tylko kompanem, dzięki któremu dzieci odważniej i łatwiej poznają świat, ale też pomocą dla terapeutów – dzieci o wiele chętniej angażują się w ćwiczenia. Zakup i szkolenie psa obarczone są jednak wysokimi kosztami.

Friendly Finance zdecydowało się zatem wesprzeć małego Honzę i jego rodziców – firma zapłaciła za odpowiedniego psa i jego wielomiesięczne przygotowanie do pełnienia takiej odpowiedzialnej roli. Suczka rasy golden retriever, Besi, okazała się pojętnym uczniem i nawiązała dobrą relację z chłopcem. Postępy w jej szkoleniu śledzić można na prowadzonym przez firmę blogu. Dzięki finansowemu wsparciu grupy Friendly Finance rodzice Honzy już pod koniec 2015 roku będą na co dzień cieszyć się z pomocy, jaką w opiece nad synem zapewni im suczka Besi.

Pożyczki online poprzez Pożyczkomat to także doraźna pomoc dla tych, którym po prostu brakuje gotówki.

 

CSR coraz bardziej popularny


Przytoczony powyżej przykład nie jest oczywiście jedynym, który świadczy o zaangażowaniu społecznym firm pożyczkowych.

Firma Mała Pożyczka Sp. z o.o., znana też jako Smart Pożyczka, regularnie wspiera finansowo fundację Wspólna Nadzieja. Fundacja oferuje pomoc w pozyskaniu środków finansowych dla chorych dzieci: na zakupy dla potrzebujących, opłaty za operacje, transport, pobyt w szpitalu, rehabilitację oraz sprzęt niezbędny do codziennego funkcjonowania. Wsparcie od fundacji otrzymują również między innymi przedszkola i świetlice środowiskowe.

Smart Pożyczka pomaga również innym instytucjom, we współpracy np. z fundacją Uśmiech Dzieciom. Firma zdecydowała się też zorganizować wśród pracowników akcje honorowego oddawania krwi.

 

CSR i zagraniczne firmy pożyczkowe


Niemiecki Kreditech, właściciel np. obecnych na polskim rynku Kredito24 i Zaimo.pl, zaangażował się ostatnio w pomoc syryjskim uchodźcom. Firma zorganizowała zbiórkę odzieży, żywności i innych potrzebnych artykułów dla uchodźców przyjeżdżających do Hamburga. Od połowy września wolontariusze regularnie dostarczają zebrane pomoce do ośrodków, do których trafiają uchodźcy.
Kreditech zaangażował się także w zorganizowany 10 października w Hamburgu Moin Moin Refugees Fest, którego celem było wspieranie uchodźców i zachęcanie do niesienia im pomocy. W trakcie imprezy odbyły się koncerty, rozdawano również żywność, napoje i inne potrzebne artykuły. Dochód z biletów na festiwal został przekazany na wsparcie ośrodków dla uchodźców.

 

Warto pomagać – nie tylko finansowo


Coraz więcej organizacji jest świadomych tego, że o ich sukcesie w dużej mierze decyduje  wizerunek w oczach konsumentów. Dbanie o dobrą opinię może przyjmować różne formy – część firm decyduje się np. na zaangażowanie społeczne. Również firmy pożyczkowe chcą udowodnić, że nie należy przyglądać się im z nieufnością i zaczynają pomagać – nie tylko finansowo.



Disclosure:  Powyższy tekst stanowi artykuł sponsorowany i nie jest tekstem mojego autorstwa. Za opublikowanie na blogu powyższego tekstu otrzymam wynagrodzenie.
-->